راه‌های تشخیص ساعت سیتیزن اصل از تقلبی

راه‌های تشخیص ساعت سیتیزن اصل از تقلبی

سیتیزن سال‌ها است در ایران فعالیت می‌کند و محصولات متنوع آن در کشور فروش بالایی دارند، همین محبوبیت باعث شده عده‌ای افراد سودجو به فکر ارائه محصولات تقلبی به جای اصل بیفتند تا سود بیشتری به دست آورند. تشخیص ساعت سیتیزن اصل ژاپن کار سختی نیست. برای اینکه در دام کلاهبرداران نیفتید باید راهکارهای شناخت ساعت اصل از تقلبی را بشناسید و البته از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. در این مطلب به بررسی راه‌های تشخیص ساعت سیتیزن اصل از تقلبی می‌پردازیم.

سیتیزن چطور ساعتی است و دلیل محبوبیت آن چیست؟

در سال 1918 این برند ژاپنی کار خود را آغاز کرد و اکنون بیش از 100 سال است که به اصول اولیه خود پایبند بوده، از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند. این برند در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان ساعت مچی در سراسر جهان است که تمام قطعات و اجزای ساعت را در داخل ژاپن تولید می‌کنند.

اغلب برندهای مشهور موتور و بسیاری قطعات دیگر محصولات خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند و به کارخانه‌های دیگر وابسته هستند، این برند با اتکا به توانمندی‌های خود توانسته در صنعت ساعت سازی به پیشرفت‌های بزرگی دست یابد. قیمت این ساعت‌ها در رده اقتصادی قرار دارند و تنوع خدمات آن هم به حدی است که توانسته طیف گسترده‌ای از زنان و مردان را پوشش دهد.

چطور یک ساعت سیتزین اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

برای این کار چند روش قابل اتکا وجود دارد که در اینجا به ترتیب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، گام به گام با ما پیش بروید و اصالت ساعتی که قصد خرید آن را دارید بسنجید.

۱. ساعت‌های سیتیزن اصل دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر هستند

یکی از راه‌های شناسایی سیتیزن اصل از نمونه‌های کپی بررسی کارت گارانتی و ضمانتنامه است. محصولات اصل این برند توسط شرکت‌های معتبر داخلی گارانتی شده و به همراه آن‌ها کارت ضمانتنامه و خدمات پس از فروش تحویل داده می‌شود. این ساعت‌ها معمولا 2 تا 3 سال گارانتی موتور و مقاومت در برابر آب دارند. باتری برخی از مدل‌ها هم به صورت جداگانه گارانتی شده است. داشتن ضمانتنامه جهانی که به زبان‌های مختلف نوشته شده مهمترین راه شناسایی ساعت‌های اصل سیتیزن است.

۲. با استفاده از شماره کد کالیبر ساعت می‌توانید اصالت کالا را بررسی کنید

شماره کالیبر همه مدل‌ها در پشت ساعت نوشته شده و به وضوح قابل مشاهده است. وقتی ساعت را بر می‌گردانید سه شماره کالیبر، سریال و کیس قابل مشاهده  هستند.

  • شمارهCALIBER  را بردارید. (کالیبر از چهار بخش اصلی تشکیل می‌شود، سه عدد و یک حرف  به عنوان مثال  E870)
  • به سایت رسمی شرکت سیتیزن مراجعه کنید.
  • در صفحه اصلی بخش سنجش اعتبار را پیدا کنید و شماره را وارد کنید
  • اگر کد درست باشد بعد از وارد کردن شماره می‌توانید مشخصات ساعت را مشاهده کنید.

۳. استفاده از شماره رفرنس سیتیزن اصل به شما کمک می‌کند مشخصات مدل را ببینید

شماره مدل ساعتی که قصد خرید آن را دارید در نوار جستجوی سایت قسمت جستجوی محصول وارد کنید، اگر شماره درست باشد به صفحه محصول هدایت خواهید شد. شماره رفرنس از دو حرف، چهار رقم، یک خط فاصله، دورقم و یک حرف پایانی تشکیل شده است به عنوان مثال (BN0191-55L)

۴. لوگوی سیتیزن را بررسی کنید

روی صفحه تمام مدل‌های سیتزین لوگوی آن به وضوح قابل مشاهده است. علاوه بر این در پشت قاب و بند ساعت هم می‌توانید لوگوی برند را مشاهده کنید. در نوشته نباید از نظر املایی اشتباهی دیده شود و فونت لوگو هم باید مطابق استاندارد این برند باشد.کیفیت بالای لوگو و چاپ آن هم بسیار مهم است، جای لوگوی این برند وسط قاب و پشت ساعت است.

۵. قیمت ساعت باید معقول باشد

قیمت جهانی این ساعت در سراسر جهان مشخص است، در کشور برحسب قیمت دلار می‌توان قیمت واقعی آن را حدس زد، اگر ساعتی که به فروش گذاشته شده به شکل غیر معقولی ارزان‌تر باشد احتمالا با یک ساعت تقلبی مواجه هستید. هیچ ارزانی بی‌علت نیست پشت این ضرب المثل قدیمی یک حقیقت محض نهفته است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم از دیدن قیمت ارزان هیجان زده نشوید. البته این به آن معنا نیست که به حراجی‌ها یا تخفیف‌هایی که سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر می‌گذارند شک کنید، گاهی با ارائه کلکسیون جدید برخی مدل‌های پیشین کمی ارزان‌تر می‌شود یا حراج فصلی در برخی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مرسوم است. منظور ما اینجا ارزان بودن بدون علت و تفاوت قیمت مشکوک با قیمت اصل کالا است.

۶. از سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

یکی از ساده‌ترین راهکارها که خیال شما را از خرید راحت می‌کند آن است که به فروشگاه‌ها معتبر اینترنتی یا گالری ساعت گوهرچی مراجعه کنید. پیشنهاد ما خرید اینترنتی است که در وقت و انرژی شما صرفه جویی می‌کند و همینطور به شما این امکان را می‌دهد که از سراسر کشور خرید ایمن و راحتی را تجربه کنید.

فروشگاه‌های مختلف اینترنتی در کشور مشغول فعالیت هستند پیشنهاد ما این است که به جای خرید از سایت‌های فروشگاهی که کالاهای مختلفی را به فروش می‌رسانند از یک فروشگاه تخصصی ساعت مچی و اکسسوری خرید کنید که در این حوزه متخصص است و محصولات را به صورت مستقیم از نمایندگی‌ یا فروشگاه های معتبر خریداری کرده و بر فروش محصولات نظارت مستقیم دارد.

۷. امکانات ساعت مچی را دقیق بررسی کنید

روی سایت‌های اینترنتی قابلیت‌های ساعت مچی با جزئیات ذکر شده است، تک تک این ویژگی‌ها را با محصولی که خریداری کردید مطابقت دهید. همچنین ساعت اصل از نظر وزن هم نباید با چیزی که برند اعلام کرده تفاوتی داشت باشد. کپی هر چقدر هم دقیق باشد باز هم جزئیاتی باقی می‌ماند که از چشم کپی کارها دور می‌ماند، اگر هر جزئیاتی رعایت نشده باشد ساعت کپی است و باید از خرید آن منصرف شوید.

سیتیزن یکی از برندهای معتبر و شناخته شده بازار است که موتورهای بسیار قوی ژاپنی دارد، این ساعت‌ها سال‌ها با کیفیت اولیه کار می‌کنند و بند و قطعات آن به هیچ عنوان تغییر رنگ نمی‌دهند. برای اینکه ساعت مچی شما عمر بیشتری داشته باشد تمام نکاتی که در دفترچه راهنمای محصول نوشته شده رعایت کنید، اگر به این مورد بی‌توجهی کنید ممکن است ساعت سیتیزن از گارانتی خارج شود و شرکت مسئولیتی در قبال بی‌توجهی شما برعهده نخواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید